Wednesday, June 07, 2006

Uykumu Açıyorum

Bir kaç haftadır uyumam 2’yi buluyor. Doktora tezimi yazmaya başladım ve bunu yapmanın tek yolu da uyku saatlerimi azaltmak. Ama günün yorgunluğundan sonra saat 1 gibi bir uyku bastırıyor ki sormayın. Kahve üstüne kahve ve arada gözlerim kapanırken televizyona bir göz atmak uykumu açabiliyor. Dün sonunda televizyonda neyin uykumu açacağını buldum: Eurosport ve Fight Clup.

Bu güzide kanal mevsimine göre buz pateni yarışmaları, tenis maçları, hatta briç karşılaşmaları gibi şeyler yayınlıyor. Boks, kick-boks gibi şeyler de gördüm ve dün fark ettim ki bu programlar gece yarısından sonra yayınlanıyor, tıpkı bir zamanlar Türk kanallarında da gördüğümüz erotik filmler gibi. Dün gördüğüm şey uykumu açmaya birebir. Şiddet sporları yayınlayan Fight Clup diye bir program bu. Boks, kick boks, judo ve güreş görmüştüm de Shooto diye bir spor var ki insanın yani benim kanımı donduruyor. Bütün bu ring sporlarının karışımı olan Shooto’da sporcuların (?) bir elinde karşısındakine daha etkin darbeler indirmelerini sağlayan boks eldiveni, diğerinde ise sporcunun karşısındakini tutmasına olanak veren yarı esnek, ön kısmı sert bir malzemeyle doldurulmuş bir eldiven var. Yumruk atıyorlar, tekme atıyorlar, tek dalıyorlar, çift dalıyorlar, yerlerde yuvarlanıyorlar, alt alta, üstüste boğuşuyorlar, kısaca Allah yarattı demiyorlar, giriyorlar birbirlerine. Mesela iki iri yarı adamı şöyle gözünüzün önüne getirin: birisi altta, diğeri üstte. Üstte olan alttakinin bacaklarının arasında. Alttaki bacaklarını iyice kenetleyerek diğerini hareketsiz bırakmaya çalışıyor. İkisi de kan ter içinde, nefes nefese. Klasik misyoner pozisyonu yani. Üstteki bir eliyle diğerinin kollarını ittiriyor ve diğer eliyle, boks eldivenli eliyle, adamın terli kel kafasına ve yüzüne üst üste yumruklar indiriyor. Sonra da bunu spor diye yayınlıyorlar.

Kanımı donduruyor bu görüntüler, uykum bir anda açılıyor. Uykusuzluk ya da yazmam gereken tezi sorun etmiyorum artık. Yaşam sevinciyle doluyorum. Ne var ki yaşadığım şu haytta diye düşünüyorum, benim hayatım zorsa, ringdeki şu zavallılara ne demeli diyorum. Elin devasa adamlarıyla terli terli sarmaş dolaş olmak zorunda değilim. Kimse elimi kolumu tutup yumruk üstüne yumruk indirmiyor suratıma.

Oh be, diyorum, oh be diyorum ve bilgisayarın başına dönüyorum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home