Wednesday, September 27, 2006

Yaşanmış Türk Halk Hikayeleri

a.
İstanbul’da yatılı bir okulun yatakhanesinde beş-on oğlan çocuğu büyük bir hayret ve merakla, bir pencerenin önünde toplanmış, dışarıya, gecenin karanlığına bakıyorlar. Gökyüzünde ışıklar saçan bir UFO vardır. Hikayeyi bana anlatan arkadaşıma bakılırsa gökyüzünde gerçekten de bir UFO varmış; daha doğrusu parlak bir ışık topu. Bu sırada hikayeyle pek de ilgilenmeyen çocuklardan biri, sıkkın sıkkın diğer pencereden bakarken, birden “Göt, göt!” diye bağırır. Karşı apartmanda dünyadan habersiz, banyodan çırıl çıplak çıkmış bir adam giyinmeye başlamıştır. Heyecanla UFO’yu seyreden çocuklar bir çırpıda pencere değiştirip banyodan çıkan adamı dikizlemeye başlarlar. UFO akıllardan çıkar gider. Sonra ne oldu diye sordum arkadaşıma ama hatırlamıyormuş.

b.
Kalp krizi geçirip hastanede bir süre yattıktan sonra taburcu edilen bizim oralı bir adamın hikayesidir bu. Adam gelir kurulur yatağına. Sağ olsunlar bakanı, seveni, ziyaretine geleni de eksik olmaz. İşte bu gelenlerden biri vedalaşıp evden çıkar ama bir kaç dakika sonra geri döner. Arabanın aküsü bitmiş; ittirip, vurdurup çalıştırmak gerekmektedir. İki arkadaş arabanın başına giderler; araba sahibi adama direksiyona geçmesini söyleyince, bizimkisi “Ne demek,” der “kırk yılda bir ziyaretime gelmişsin, bir de sana araba mı ittirecem”. Arkadaşı ısrar etse de bizimkisi Nuh der peygamber demez, itmeye başlar arabayı. O sırada ikinci bir kriz gelir. Üstelik adamı hastaneye yetiştirecek bir araç da yoktur.

3 Comments:

Blogger Nakhar said...

Birkaç gün önce yaşadıklarımdan

GECE BİR UZAYLI GÖRDÜM
Dünyada Nazi Döneminden bu yana gaylerin uzaylı olduğu yönünde söylentiler devam ededursun, diğer dünya ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'nin çeşitli şehirlerinde de ufo veya bilinmeyen gök cismi görülmeye başlandı...
* * *
Bunun canlı örneğini bende yaşadım... 30 Eylül gecesi saat 01:30 - 02:00 arası TV izliyorudum.. Annem ve kapı komşumuz balkonda sohbet ederken annemin heycanlı bir şekilde beni de korkutarak evimizin arka odasına doğru ışık hızıyla hareket ediyordu... Ne olduğunu sorduğumda bahsettikleri şeyler, sıkı bir Cnbc-e dizilerinden The X Files izleyicisi olduğumdan bana UFO görmüş olabileceklerini düşündürdü...
* * *
Bu kez onları korkutmanın sırası bendeydi ve Uzaylıların (yani bir nevi gaylerin) dünyayı ele geçireceklerinden bahsettim... NaKHaR

7:02 AM  
Blogger Şenol Bezci said...

Bir kez ben de UFO gördüğümü sanıyorum ama asla emin olamadım. Bilim kurgu filimlerinde UFO'ların göründüğü sahnelere çok benzer bir artalanda -karanlık, puslu bir gökyüzü- dönüp duran dört ışık kümesi vardı ama karımla baktık, baktık ve ne olduğunu bilemedik. O zamanlar daha "clup"lar gökyüzüne ışık huzmeleri göndererek reklamlarını yapmıyorlardı ama gördüğümüz "avant-garde" bir işletmenin ışık yayını pekala olabilir.

12:15 AM  
Blogger oblivionvoice said...

ufo ve aküsü biten aracı itelemeye kalkışırken kendi aküsünü unutan merhumun öyküsü... ne denebilir ki?
"Özgürlük Hayaleti" filmini anımsıyorum, film yaya kalıyor.

sevgiler
fahri

4:33 AM  

Post a Comment

<< Home